tisdag 15 maj 2007

4½ Vecka

Oj oj oj vad de har ändrat sig på bara några dagar, nu börjar det bli fullt röj i valplådan. Förut så låg alla sakerna där man la dem tidningar och fällar, men men det gör de INTE längre. Allt som går att bita och dra i biter man och drar i fullt morrande, de har ändå fått massor av leksaker men man tar vad som är närmast. De gör nu utfall mot varandra och sen rusar de och hoppar på någon, ibland så biter de så hårt i varandra så de skriker i högan sky då kommer Fanny rusande, hon måste ha koll på att de inte gör något dumt. Likaså om det börjar gå för hett till när det leker då är hon där och särar på dem, det räcker med att hon kommer så slutar de. De har också kommit på att de kan ställa sig vid kanten på lådan och skrika, för de vill ju komma ut och vara på golvet utanför där mamma och pappa är. Och det är inte nådigt vad ledsna de låter, men vi har bestämt att vi kan inte komma och ta upp dem när de gör så för då lär de ju sig att skrika på uppmärksamhet och det vill vi inte ha. Började att klippa klorna på dem i går igen, jag han med tre innan det blev för mörkt ute så jag såg inte ordentligt så jag ska ta de resterande tre i dag. Jason och Phoebe var inga problem de små knorra lite men mer var det inte, blir ju lite ledarskaps övningar också genom att jag håller dem på rygg. Men som sagt var det var inga problem med dessa två, men Wilma hon skrek i högan sky bara jag höll henne på ryggen så det måste vi nog träna lite på. Tillslut så gav hon sig och jag kunde klippa klorna, vilken liten morrhoppa. Får se hur det går med de andra tre i dag.

Inga kommentarer: