fredag 20 april 2007

1 Vecka

I dag så är de redan 1 vecka gamla, vad fort det har gått. Den röda tiken och sobel tiken har fördubblat sin födelsevikt i dag, vad jag har hört så bör de ha gjort det vid dag 8 det är det ju i morgon och det verkar det nog som om de kommer att göra allihopa. Upptäckte något otäckt på den minsta valpen i dag, hon som kom sist. Hon har haft något på låret nästan hela tiden jag upptäckte det när hon var någon dag gammal men jag trodde att det var avföring eller något, det var så lite men pälsen var stel liksom. Jag har inte tittat närmare på det för det såg inget konstigt ut, men i dag så tänkte jag att det verkar ju inte som om det går bort av sig själv så jag tänkte försöka tvätta bort det lite under ljummet vatten. När jag så försiktigt försökte att lösa upp "avföringen" så ser jag efter en stund att det är ett sår hon har på nästan hela skinkan ett ytligt sår som om hon har blivit riven eller nått, men det ser jätte konstigt ut för det är inte bara ett rakt sår utan det är under en större yta. Nu ser det ju för sig ut som om det snart var läkt, men skorpan sitter fortfarande fast. Men hon går upp i vikt och verkar lika pigg som de andra, jag undrar om det kunde ha hänt vid valpningen för det blev lite dramatiskt med just denna valpen. För Fanny började äta upp moderkakan medan den satt kvar i valpen så det blev lite panik att hon inte skulle bita valpen i magen, hon kanske råkade nypa henne i låret i stundens hetta. Ja ja det får jag aldrig veta i alla fall men lite olustigt är det, blev lite orolig men det kanske är i onödan hon har ju haft det nästan hela tiden. Hoppas att det försvinner snart och att det blir som det ska igen.
I dag så är Fanny promenad sugen, förut när man varit ute med henne så har hon skyndat sig hem. Men i dag så ville hon gå en sväng, så jag bara följde med. Vi var nog ute en halvtimme, sen ville hon hem igen hon är så glad och söt min älskade lilla hund.
Tänkte ta veckokort sen men jag får vänta tills det kommer hem någon som kan hjälpa mig för det är lättare då, får se om de sätts in i dag eller i morgon.

Inga kommentarer: